duminică, 22 iunie 2008

Comisarul Mocofan




Mi-am dat seama ca ura mea nu se distribuie uniform, asa ca mi-am amintit de o persoana, cel mai prodigios regizor roman, fata de care nu am produs o felie buna de ura, cat sa il umple in gura. Ce pot spune despre acest criminal al artei? Ca sa-i trag un portret as incepe cu prima si cea mai reprezentativa trasatura, oricum nu mai au loc altele: e un arogant. Si nu doar asa ca ii place sa se auda vorbind despre el insusi, de zici ca o sa i se toceasca mandibula (asa isi aud oamenii propiile vorbe). Nu, genul ala de tupeu ca, dupa ce furi din Rocky (scuze, fara "din", ca nu a uitat sa ia tot), sa te mai si pui personaj principal, ca prostii aia de romani oricum sunt in comunism si nu o sa vada originalul. Daca v-a scapat dansul este un actor de rasa, a jucat in 34 de filme, toate ale lui; macar nu poate fi acuzat de nepotism, ca atunci pui pile pentru rude, nu pentru tine. Dar ca orice comunist, el este o personalitate polivalenta, multilateral dezvoltata (noi acum spunem carnat pe bat, pe bat ca e peste ceilalti) si deci trebuia sa si regizeze 49(!) de filme. Personal nu va recomand sa va uitati la ele, cu atat mai mult cu cat exista si filmele de unde a furat. Daca totusi aveti o mancarime anala si chiar vreti sa ii vedeti vreun film de al lui, nu va uitati la alea "istorice", ca poate mai spuneti ce ati vazut pe acolo si va mai si faceti de cacat pe undeva. Eu si cu voi stim ca de fapt a fost cum arata el prin filmele alea, dar bulangii sunt astea, alte tari, care conspira impotriva noastra si se bazeaza ca doar ei avea documente la vremea aia. Daca noi stiam sa cititm ii faceam noi... Dar parerile patriotice alta data.
Am spus ca e un criminal al artei, poate am exagerat, el de fapt are niste teme si simboluri specifice pe care le voi prezenta in continuare. Apartine curentului "imprumutacios", cu clare influente plagiaristice. O trasatura specifica sunt greselile de montaj si taierile de cadru, foarte bine reprezentate, pot si observate de oricine mai putin de nevazatori care nu au filmele in versiune braille. Arta sa, desi foarte putin profunda nu este chiar comerciala, mai ales de cand exista pe piata si alte filme in afara ale lui. Ceea ce nu-l impiedica sa ceara bani de la Stat sa mai faca un film cu Dan Bittman, filmul de la care s-au luat banii atunci a fost 4,3,2 (faceti ce vreti cu informatia asta). Lipsa sa de comercialitate se manifesta si fata de orice juriu international unde in afara de premiul "Sulul de aur" de la "Premiile Higienei", nu a mai castigat nimic (de fapt si acest premiu l-am impartit cu Costi Ionita). Deci hai mai bine sa-i spunem doar macelar al artei.
Sincer l-as fi lasat in durerea lui, dar am dat peste numele lui de trei ori in ultima vreme. O data cand amandoi am fost la piesa Poker(una dintre cele mai slabe piese pe care le-am vazut), el era acolo cu Loredana, alta fiinta culturala ... A doua, cand s-a operat de curand, ocazie cu care am aflat printr-un sir de prieteni ca Sergiu nu se mai trezeste cu salutul:))(pe bune trist, poate asta il mobilizeaza sa faca filme multe si proaste). Si a treia, ceea ce m-a convins, l-am vazut la Promotor. Si EL acolo, acum parlamentar roman, se plangea ca a fost rau pe vremea lui Ceausescu (tupeu-stike one). De ce a fost rau? pai la un moment dat conducatorul iubit se facuse patriot rau si de aia renuntase la masinile Mercedes, ceea ce a trebuit sa faca si EL, ca altfel se lasa cu repercusiuni (tupeu-strike two & through the roof). Cred ca toti a trebuit sa renuntam la mertzane pe vremea lu' Ceasca si empatizam cu corespondentul lu' Vadim in lumea filmului, nu-i asa?
Imi pare rau dar tupeul Mitresc imi pune capac rau de tot. Bun, arunci banii Statului pe rahat, bun, esti mereu in pozitii bune indiferent de regim,si esti arogant in legatura cu lucrurile astea, dar dude mai gandeste-te si tu ce spui, ok?

Niciun comentariu:

Care expresie este cea mai de cacat?